Tilbagevendende traditioner giver fællesskab

Vi skaber samhørighed om noget fælles i børnehaven

Børnehavens faste traditioner er blandt andre:

• Fastelavn – hvor børn og voksne er udklædte.
  • Påskefrokost
  • Bedsteforældredag
  • Sommerfest – arrangeret af bestyrelsen.
  • Jule klippe dag
  • Luciaoptog – opført af de ældste børn.
  • Derudover planlægges der løbende forskellige ting, som udspringer fra børnehavens styrkede læreplan.
  • Lokale tiltag og arrangementer er ligeledes tilbud, vi tager imod.

Vores traditioner kan ændre indhold, og der kan tilføjes nye - afhængig af hvad der sker af øvrige tiltag udefra og internt i huset.

Fødselsdage fejres med 'Hurra' og sang i børnehaven

Barnets fødselsdag fejres i dets gruppe, og der flages.

Fødselsdagen holdes i barnets gruppe med sang og indtagelse af kage/boller eller andet, som er medbragt hjemmefra.

Barnet laver sin egen gave i børnehaven – men overraskelsesmomentet er alligevel stort.

Husk venligst at aftale tidspunkt for afholdelse af barnets fødselsdag med personalet, og eventuelt hvad der medbringes.

Når fødselsdagen fejres privat

Private fødselsdage er oftest, når man er i ældste gruppen.

Vi opfordrer til, at man inviterer alle i barnets gruppe eller drenge/piger i gruppen.

Her må man gerne hænge indbydelserne op i institutionen, ellers skal de uddeles/sendes privat.