Opstart i børnehaven

Når vi skal modtage et nyt barn, sendes forskelligt intro materiale til forældre og indbydelse til en opstartssamtale med den pædagog, der får den primære kontakt med forældrene.

Opstartssamtalen med jer er dels at få afstemt gensidige forventninger og dels, at I kan viderebringe oplysninger om jeres barn til os. Her aftaler vi også opstart og indkøring af barnet.

I forbindelse med opstartssamtalen, forventer vi, at I forinden har udfyldt det tilsendte skema og sendt det til børnehaven.

Når barn og forældre tager hul på et nyt kapitel

At tage hul på en helt ny verden – det er bl.a. at starte i børnehave med spænding og usikkerhed, og derfor skal der afsættes tid til, at vi lærer hinanden at kende.

Det forudsætter en fin balance hos både forældre og medarbejdere, hvornår barnet skal forsøge at være alene i børnehaven uden dets forældre, og at vi får lavet nogle klare aftaler og forventningsafstemninger.

Barnets dagplejer/institution er ligeledes velkommen til at besøge os sammen med jeres barn før børnehavestart.

Vi lægger vægt på at lære barn og forældre at kende, så vi kan sammen kan skabe de bedste betingelser for, at jeres barn får en god børnehavetid.

Det kan være godt med en middagssøvn

Hvis barnet har brug for en middagssøvn, skal der medbringes en let dyne/ tæppe samt bamse/sut, hvis der er behov for dette.

Vi vækker barnet langsomt ved 14-tiden, da vi ikke har særskilte lokaler til middagssøvn.