Børnehaven Frydendal ligger i et smørhul

Vi ligger midt i dejlige omgivelser

Børnehaven ligger i dejlige omgivelser med en kæmpe legeplads og har gåafstand til Øster Ådalen og Golfparken, der er 2 naturområder. I området ligger der flere legepladser og grønne områder.

Børnehaven er en del af Dagtilbud Seminariekvarteret.

60 børn er, hvad vi har plads til

Børnene er 3-6 år – fordelt på 3 stuer:

• Bisserne
  • Bøllerne
  • Rødderne

Det er muligt at vælge deltidsplads på henholdsvis 25 og 35 timer. Som forældre vælger I selv, hvorledes timerne fordeles i løbet af ugen – DOG skal der foreligge en skriftlig plan over barnets mødetider – som en 4 ugers plan.

Timetallet kan sættes op med en dags varsel, men en måneds varsel, hvis timetallet skal sænkes.

Forældre, som har valgt en deltidsplads, skal overholde den valgte tid- er dette ikke muligt, må tiden sættes op. Det betyder i praksis, at barnet og forældrene skal komme og forlade institutionen til den fastlagte tid.

Vi har prøvet forskellige måder at organisere os på - og her efter sommerferien 2023 har vi valgt, at have tre stuer med 3-6 årige. Vi laver aktiviteter sammen på stuen, samt i aldersopdelte grupper i løbet af ugen – for på denne måde at støtte op om børnenes udvikling, give dem alderssvarende udfordringer og åbne hverdagen op for nye legerelationer. Ældste gruppen samles hverdag til samling og frokost.